سیم تنگستن چیست
سیم تنگستن چیست

سیم تنگستن چیست و نحوه ساخت آن

تنگستن چیست ؟

تنگستن از سنگ معدن نمی تواند با ذوب سنتی بدست آید ، چون تنگستن دارای بالاترین نقطه ذوب  فلز است. تنگستن از طریق یک سری از واکنش های شیمیایی از سنگ استخراج می شود. فرایند دقیق توسط تولید کننده و ترکیب سنگ معدن تغییر می کند، اما سنگ های خرد شده، و از طریق انواع واکنش های شیمیایی، رسوب، و شستشو برای به دست آوردن paratungstate آمونیاک (APT) فرستاده شده است. APT را می توان به صورت تجاری یا به صورت اکسید تنگستن مورد استفاده قرار داد. اکسید تنگستن را می توان در فضای هیدروژن بوجود آورد تا پودر تنگستن خالص را با آب به عنوان یک محصول جانبی تولید کند. پودر تنگستن، نقطه شروع برای محصولات آسیاب تنگستن، از جمله سیم است.

 

تنگستن چیست ؟

حالا که ما پودر تنگستن خالص داریم، چگونه می توانیم سیم تولید کنیم؟

222111333

مراحل ساخت سیم تنگستن

فشرده کردن

پودر تنگستن از بین می رود و مخلوط می شود. ممکن است یک اتصال دهنده اضافه شود یک مقدار ثابت وزن می شود و به یک قالب فولادی که درون یک مطب قرار دارد، بارگیری می شود. پودر به یک نوار منسجم و در عین حال شکننده فشرده می شود. قالب جدا شده و نوار حذف می شود.

2. پیش گرم کردن

نوار شکننده به یک عایق فلزی تحت فشار قرار می گیرد و به یک کوره با فضای هیدروژنی بارگیری می شود. دما بالا شروع به محکم کردن مواد با هم می کند. مواد در حدود 60٪ - 70٪ از چگالی کامل، با رشد دانه یا بدون دانه.

3. پخت القایی

نوار به یک بطری مخصوص تصفیه آب خنک می شود . جریان برق از طریق نوار عبور می شود. گرما تولید شده توسط این جریان موجب می شود تا نوار به حدود 85 تا 95 درصد از چگالی کامل و تا 15 درصد کاهش یابد. علاوه بر این، کریستال های تنگستن در داخل نوار تشکیل می شوند.

4. Swaging

نوار تنگستن در حال حاضر قوی است، اما در دمای اتاق بسیار شکننده است. این می تواند با افزایش درجه حرارت آن بین 1200 تا 1500 درجه سانتیگراد قابل خواندن باشد. در این دما، نوار را می توان از طریق یک تیرانداز عبور داد. یک تیرانداز یک وسیله است که قطر یک میله را با عبور از آن از طریق یک میله که برای شلیک میله در حدود 10،000 ضربه در دقیقه طراحی شده است، کاهش می دهد. به طور معمول یک قیچی قطر حدود 12٪ در هر عبور را کاهش می دهد. Swishing بلورها را بلندتر می کند، ساختار فیبری ایجاد می کند. اگر چه این در محصول نهایی برای انعطاف پذیری و مقاومت مطلوبی است، اما در این مرحله میله باید جریان را از بین برده و از بین برود. چرخش ادامه می یابد تا میله بین 25 و 10 اینچ باشد.

5. نقشه کشی

سیم سیم پیچ حدود 10 اینچ را می توان از طریق میله ها کشید تا قطر را کاهش دهد. سیم روانکاری می شود و از بین می رود از طریق کاربید تنگستن یا الماس . کاهش دقیق قطر بستگی به شیمی دقیق و استفاده نهایی سیم دارد. همانطور که سیم کشیده شده، الیاف دوباره بلند می شوند و مقاومت کششی افزایش می یابد. در مراحل خاص ممکن است لازم باشد که سیم را مجددا فعال کنید تا پردازش بیشتر انجام شود. سیم می تواند به عنوان خوب به عنوان .0005 اینچ قطر داشته باشد .

ساخت سیم تنگستن یک روند پیچیده و دشوار است. این فرایند باید به شدت کنترل شود تا ایمنی مناسب و همچنین خواص فیزیکی مناسب سیم کامل به دست آید. برش گوشه در مراحل اولیه برای کاهش قیمت سیم ها می تواند عملکرد ضعیف محصول نهایی را منجر شود. شما می توانید مطمئن باشید که سیم از MTS به طور مداوم به بالاترین استانداردهای تولید شده و به طور پیوسته انجام خواهد شد.

111222333