بخاری برقی

بخاری برقی - هیتر برقی

بخاری برقی خانگی

امسال سرمای هوا به یک باره و ناگهانی سرد خواهد شد و به همین دلیل بسیاری افراد به دنبال تجهیز گرمایشی خانه های خود هستند تا با خیال آسوده از دیدن برف و باران لذت ببرند و از این روزها به بهترین شکل استفاده را نمایند. یکی از بهترین وسایل گرمایشی  که دردسر و خطرات کمتری به دنبال دارد، بخاری برقی است. برای خرید بخاری برقی نیاز به زیرسازی یا انجام عملیات خاصی در ساختار منزل خود ندارید و تنها لازم است مکان مناسبی برای آن پیدا کنید که بتواند گرمای خود را به فضای بیشتری از خانه ببخشد. در این مطلب از TECHNODESIGNN.IR با راهنمای خرید بهترین بخاری برقی به کمک شما آمده ایم. یکی از مزیت های مهم بخاری برقی این است که به راحتی جابه جا می شود و می توانید آن را به هر نقطه که دوست دارید، منتقل کنید.

بخاری برقی - هیتر برقی

انواع بخاری برقی

رادیاتور برقی


 این مدل از بخاری برقی درست مانند همان شوفاژهای دیواری عمل میکنند و البته از نوع برقی می باشد ، تفاوت این رادیاتور برقی با شوفازهای دیواری این است که درون آن به جای آب از روغن پر شده و دارای المنت هایی در قسمت کم رادیاتور است که این روغن را با به جریان افتادن نیروی برق، گرم می کند. وقتی که روغن گرم شود به حرکت در می آید و درون پره ها به گردش می افتد. در این زمان گرمای مورد نیاز به محیط منتقل می شود. نکته مهمی که باید بدانید این است که رادیاتور برقی هزینه مصرفی بالاتری نسبت به بخاری گازی دارد ولی می توان با خیال راحت آن را در فضاهای کوچک و خصوصا اتاق خواب نیز استفاده کرد.

این مدل از بخاری های برقی که در واقع همان رادیاتور برقی هستند از 5 تا 15 پره متفاوت هستند که توان مصرفی شان هم از 900 تا 2000 وات متغیر است. واضح است که هرچه تعداد پره ها بیشتر باشد، گرمای ساطع شده به محیط منزل بیشتر می شود و به همان نسبت برق بیشتری هم مصرف می کند.

بخاری های تابشی
در این مدل از بخاری برقی ، حرارت مورد نظر از طریق گرم شدن المنت یا لامپ ها و تابش آن به بیرون از دستگاه ایجاد می شود. در واقع تیروی تابشی است که باعث گرم شدن خانه می گردد. المنت در این نوع بخاری برقی از لامپ هالوژن یا کوارتز مقاوم در برابر گرما ساخته شده است و معمولا تعداد این المنت ها با توجه به تیروی گرمایی دستگاه متغیر است.

در این مدل از بخاری های برقی در پشت المنت ها سطحی قرار دارد که موجب بازتاب گرمای دریافت شده به محیط بیرون می گردد و در قسمت جلوی بخاری هم شبکه یا نرده هایی تعبیه شده اند که موجب انتقال بیشتر گرما به محیط می شوند و در عین حال ریسک خطرات احتمالی ناشی از سوختن را کاهش می دهند. در این مدل از بخاری های برقی، معمولا 86% انرژی دریافتی برق به شکل تابشی به بیرون ساطع می شود. و هر لامپ حدود 400 وات برق مصرف می کند. این مدل از بخاری های برقی نسبتا مصرف برق کمتری دارند.

 هیتر برقی فن دار
در این مدل از بخاری برقی همانطور که از اسمش مشخص است، فن موجود در دستگاه یا چرخش هوا، باعث انتقال گرما به محیط بیرون می شود و محیط را زودتر گرم می کند. در این نوع بخاری برقی تقریبا تمام گرمای ایجاد شده به محیط منتقل می شود. در فن هیتر، ترموستات تنظیم و سنسور مخصوص خاموش شدن وجود دارد که در صورت گرم شدن زیاد دستگاه به صورت خودکار خاموش می شود و می توان گفت ایمنی خوبی دارند. بهتر است این بخاری برقی را در محیط های مرطوب استفاده نکنید.

بخاری کانوکتوری
این بخاری مشابه مورد قبل است با این تفاوت که فن ندارد. البته گاها فن در این مدل نیز نصب می شود که استفاده از آن اجباری نیست. این بخاری برقی کم صدا است ولی ابعاد بزرگتری دارد.

بخاری حمامی
نوع دیگری از بخاری برقی وجود دارد که به نام بخاری حمامی معروف است و می توان ترکیبی از نوع تابشی و فن دار را در آن مشاهده کرد. این بخاری همانطور که از اسمش پیداست مناسب استفاده در فضای مرطوب حمام و دستشویی است. برای نصب آن باید حتما از سیم برق ضدآب استفاده کنید تا خطر برق گرفتگی نداشته باشد. در این نوع بخاری از لامپ مادون قرمز برای گرم شدن محیط به روش تابشی استفاده می کند.

نکات مهم برای خرید بخاری برقی


در زمان خرید بخاری برقی باید توجه داشته باشید که با اطلاع از ویژگی های هر دستگاه، بتوانید نیاز گرمایی خود را برطرف کنید و استفاده بهینه از وسیله گرمایشی خود داشته باشید.

یکی از مهمترین و بارزترین نکات در مورد انواع بخاری برقی، حداکثر توان گرمایشی آن است. هر چه دستگاه دارای المنت، لامپ یا پره های بیشتری باشد، به همان نسبت گرمای بیشتری نیز تولید می کند و البته از آن طرف رابطه مستقیمی هم هزینه برق شما دارد!!! اگر می خواهید از این وسیله در کنار سیستم گرمایشی موجود در منزل خود فقط برای روزهای سرد استفاده کنید، پیشنهاد می کنم مدلی را خرید کنید که بدانید مصرف برق زیادی ندارد، حتی اگر گرمای بسیار زیادی هم نداشته باشد.

داشتن سیستم ایمنی قطع خودکار در مورد بخاری برقی اهمیت زیادی دارد. در این شرایط خود دستگاه با داشتن ترموستات قابل تنظیم برای دمای مناسب اتاق، علاوه بر اینکه از گرمای بیش از حد خانه جلوگیری می کند، با خاموشی خودکار از آسیب به خود دستگاه نیز جلوگیری می کند. گرم شدن بیش از حد دستگاه می تواند به آن آسیب بزند.

راهنمای خرید بخاری گازی، کم کم نوبت گرما داره می رسه!

در انواع بخاری فن دار، به سراغ مدل هایی بروید که فن پر قدرت داشته باشند و در عین حال صدای کمی تولید کنند. قدرت بالای فن موجب افزایش سرعت انتقال گرما به محیط می شود.

برای خرید رادیاتور برقی به متراژ فضا توجه کنید. این مدل از بخاری برقی به دلیل اینکه دیرتر گرم می شوند برای فضای بزرگ مانند نشیمن مناسب نیستند و می توانید از آنها برای اتاق خواب استفاده کنید. در فضاهای بزرگتر به سراغ بخاری فن دار بروید که گرما را زودتر هم منتقل می کند.

مدل های 5-7 پره برای فضای 8-10 متر مربع
7-9 پره برای فضای 10-12 متر مربع
9-11 پره برای فضای 12-15 متر مربع
11-13 پره برای فضای 15-18 متر مربع
گارانتی پس از فروش و ارائه خدمات در مورد هر وسیله ای خصوصا وسایل برقی الزامی است. در مورد بخاری برقی هم به گارانتی و شرح خدمات پس از فروش آن دقت کنید.

برند های معروف بخاری برقی
بخاری های برقی توسط برند های زیادی تولید می شوند که باید گفت ازنده های ایرانی نیز در این میان سرآمد هستند. می توان برند های پارس خزر، بلک اند دکر، برفاب، تک الکتریک، آراسته، فلر، ابر ستاره، دلونگی، الکام، متئو، مه پویا، راد سیستم، هاردستون، انرژی و … را نام برد.

بورس خرید بخاری برقی
این روزها دیگر نگرانی بابت پیدا نکردن بورس مناسبی خرید برای انواع محصولات وجود ندارد چون فروشگاه های اینترنتی، همیشه و همه جا در دسترس شما هستند. البته می توانید برای اطمینان خاطر بیشتر و مشاوره از کارشناسان فروش به نمایندگی هر برند در شهر خود نیز مراجعه کنید. در شهر تهران می توانید با رفتن به سه راه امین حضور، خیابان جمهوری، خیابان شریعتی، بازار بزرگ تهران و … برای خرید بخاری برقی اقدام کنید.

فارغ از ویژگی های مناسب برای خرید بخاری برقی مورد نظر شما، اطلاع از قیمت بخاری برقی و بررسی هزینه مورد نیاز با توجه به بودجه تعیین شده هم همیشه در اولویت قرار دارد. توجه داشته باشید که با گذشت زمان، این قیمت ها می توانند متغیر شوند.