بنر استخری کوچک

المنت استخر - گرمکن برقی استخر

این کارگاه برای نیاز مشتریان نوعی از این المنت را طراحی کرده است ،  برای گرم کردن آب استخر ویلا و منزل مسکونی و سایر محیط های مختلف می باشد، این المنت ها از نظر هزینه خرید و نگهداری مناسبتر نسبت به پکیج های برقی و گازی و مرغوب به صرفه تر می باشد، نصب و راه اندازی بسیار ساده ای دارند و قابل حمل می باشند ، هیچگونه خطر برق گرفتگی برای انسان ندارد و ایمنی لازم برای شنا کردن همزمان را دارد ، برای اطمینان بیشتر کافی است یک عدد کلید فیوز مینیاتوری استفاده شود و با کوچک ترین اتصال برق از مدار خارج شده و المنت خاموش میگردد .

بنر ترموکوپل حرارتی

(Thermocouple) ترموکوپل

 از دو سیم غیر هم‌جنس است که از یک طرف به‌ هم جوش می خورند. برای ایجاد اهم باید محل وصل شدن دو فلز را گرم کرد. بعد از گرم شدن سر ترموکوپل جریان الکتریکی تولید می‌شود. جریان الکتریکی که به این صورت ایجاد می‌شود بسیار کم می باشد. به این صورت زمانی که به سر اتصال این دو فلز حرارت داده می شود، اختلاف پتانسیلی در دو سر این سیم ها ایجاد می شود که این اختلاف پتانسیل تابع میزان دمایی است ایجاد شده  و بنابراین با بررسی میزان ولتاژ خروجی می‌توان درجه دمای اعمال شده به ترموکوپل را از طریق نمایشگر دما تشخیص داد.

المنت چیست و چگونه کار می کند ؟

المنت چیست و چگونه کار می کند

المنت یک رشته سیم نیمه هادی همراه با مقاومت است که خاصیت داغ شوندگی و تحمل جریان الکتریکی بالا را دارا هستند ، به طور نمونه اگر جریان الکتریکی زیادی در یک سیم نازک ساده به شکل المنت برقرار شود ( اتصال کوتاه ) سیم در عرض چند صدم ثانیه ذوب می شود اما المنت ها این خاصیت را ندارند و جریان های بسیار زیادی را می توانند تحمل کنند ، جنس اصلی المنت ها از جنس نیکروم یا نیکل - کروم است و دارای توان ها یا قدرت های متفاوتی می باشند که انواع آن را در بازار با قیمت بسیار ارزان می توان یافت نمود بیشترین کاربرد المنت ها در بخاری های برقی و آبگرمکن های برقی و سماور برقی و اتو بخار و همچنین چای ساز ها می باشد که کاربردهای فراوان این قطعه قابل نوشتن نیست ، از المنت های کوچک در سشوارها نیز برای افزایش حرارات باد سشوار استفاده می شود .

المنت گرمایی یک سیم دارای مقاومت الکتریکی است که به دور یک استوانهٔ عایق نارسانا از جنس سرامیک یا خاک نسوز پیچیده شده‌ است و گذشتن جریان برق از آن گرما تولید می‌کند. این مقاومت‌ها از جنس کُرُم و نیکل (نیکل-کروم) یا ترکیبات آلومینیوم و کروم ساخته می‌شوند و با توان‌های مختلف در بازار موجودند.

کاربرد المنت در صنعت

از سیم المنت به تنهایی نمی توان به صورت مستقیم استفاده کرد زیرا هم اتصال الکتریکی یعنی احتمال برق گرفتگی وجود دارد هم انتقال دما به صورت کند انجام می گیرد که این باعث شکستگی سیم المنت می شود .

سیم المنت ها را با توجه به نوع استفاده درون روکش های عایق شده قرار میدهند که این روکش ها هم انقال دهی دما را بهتر میکنند هم احتمال برق گرفتگی و اتصال الکتریکی را به صفر میرسانند  . ما در زیر چند مثال در این مورد میزنیم .

المنت میله ای : روکش کردن سیم در این مورد :ابتدا سیم المنت را به شکل فنر به ابعاد مورد نظر در میاوریم سر و ته سیم المنت را به یک عدد میله رسانا وصل میکنیم فنر داخل لوله مورد نظر قرار میدیم بعد خاک نسوز داخل آن میریزیم و از سرامیکی برای سر و ته آن استفاده میکنیم - شما میتوانید کلیپ ویدیو که توسط این کارگاه تهیه شده را در لینک زیر تماشا فرمایید :

 

کلیپ ویدیویی آموزش نحوه ساخت المنت میله ای

 

انواع المنت حرارتی

المنت میله ای متری

المنت میله ای  یکی از پرکاربردترین نوع المنت محسوب می شود و بیشتر برای گرم کردن مایعات و فضا و انواع قالبها ،لوازم خانگی و کارخانجات صنعتی استفاده می شود. روکش آن از جنس استیل می باشد و بر هر شکلی قابل خم شدن و کاملا شکل پذیر است . 

المنت حرارتی پره ای 

المنت پره ای رادایاتوری بیشتر این نوع المنت برای گرمایش محیط و همچنین تونل هوای گرم و خشککن های صنعتی استفاده می شود

 

المنت کارتریجی و فشنگی 

المنت فشنگی معمولا برای گرم کردن انواع قالب ریختگی استفاده می شود ، به آنها المنت های کارتریج نیز گقته می شود . 

المنت کمربندی سرامیکی

المنت سرامیکی برای گرم کردن لوله ها و سیلندرهای دستگاه تزریق و انواع مخازن و همچنین دستگاه های تولید ذغال استفاده می شود.

 

المنت سیلیکونی

المنت سیلیکون رابر این المنت قابل انعطاف می باشد برای گرم کردن متناوب انواع سیالات بکار می رود از این نوع المنت برای گرم کردن مخازن گاز و محصولات خطرناک اشتعال پذیر استفاده میشود . کاملا ضد آب بوده و خطر انفجار در آن صفر می باشد .

المنت قابل انعطاف

المنت کویل هیتر این المنت کامل قابل انعطاف می باشد برای گرم کردن لوله های باریک استفاده می شود دارای سنسور حرارتی هم می باشد و دمای تا 850 درجه را تامین می نماید 

المنت فلنج دار

المنت فلنج دار  این نوع المنت بخاطر داشتن فلنج و محل بسته و آب ندی شدن المنت می تواند برای گرم کردن انواع مخازن مایعات آب و روغن و گاز و ... استفاده شود . همچنین می توان جنس روکش آن را با توجه به شرایط به طور سفارشی ساخت .

المنت کمربندی حلقه ای

 المنت حلقه ای  این المنت ها به صورت کمربند دور سیلندر، ماردون و نازل های حرارتی ، بشکه ، مخزن قرار میگیرد و تا دمای 300 درجه را تامین می کند

المنت تنش زدایی - المنت پیش گرم

المنت تنش زدایی برای پیش گرم کردن لوله ها و صفحه های بزرگی که قرار است جوشکاری شوند و تا دمای 1000 درجه گرمایش نیاز دارند استفاده می شود .

 

المنت شیشه ای کوآرتز

المنت شیشه ای برای گرم کردن دستگاه های خشکن و همچنین گرم کردن تابشی

المنت ضد اسید مخصوص آبکاری

المنت ضد اسید برای گرم کردن وان های اسید و آبکاری می باشد

 برای استعلام قیمت المنت حرارتی تماس حاصل فرمایید

بنر بخاری برقی تکفاز

المنت سرامیکی استخری

المنت فلنج دار